دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

جهانگیری: مردم با عمق جانشان دستاوردهای برجام را حس می‌کنند!

جهانگیری: مردم با عمق جانشان دستاوردهای برجام را حس می‌کنند!


جهانگیری: مردم با عمق جانشان دستاوردهای برجام را حس می‌کنند!/ مخالفت مسجدجامعی با «فرماندهی قالیباف در معرکه پلاسکو»اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، روز یکشنبه گذشته در مراسم اعطای تندیس و نشان امین‌الضرب به کارآفرینان برتر طی سخنانی گفته است: باید شرایطی به وجود بیاوریم که بخش خصوصی احساس کند که می‌تواند با دنیا کار کند که فکر می‌کنم به فضل الهی و به تأیید همه دوستان برجام تا حد زیادی این فضا را ایجاد کرده، البته موانعی وجود دارد.

به گزارش فارس، او تصریح می‌کند:

«اینکه عده‌ای تلاش کنند یک کار بزرگی را بد جلوه دهند، خودشان را کوچک می‌کنند؛ چرا که کار بزرگ در نگاه مردم ایران کوچک نمی‌شود، زیرا مردم تک‌تک‌شان با عمق جانشان فهمیده‌اند آنهایی که در این زمینه (برجام) کار می‌کرده‌اند در چه شرایطی بوده و پس از آن هم ما به چه دستاوردی رسیدیم و چه شرایطی نیز فراهم شده است؟!»[4]

*شوربختانه باید گفت که فضای ذهنی ستاد دولت اعتدال در ماه‌های پایانی عمرش شکل و شمایلی پیدا کرده است که حتی واقعیت عینی را هم بصورت وارونه می‌بیند.

اظهارات معاون اول رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه مردم با عمق جانشان فهمیده‌اند دستاوردهای برجام چه بوده و چه شرایطی پیشامد کرده در حالی است که به هیچ‌وجه نشانه‌های چیزی که جهانگیری بر آن تأکید دارد مشاهده نمی‌شود.

مردم ایران نه تنها برای عقد برجام جشن خیابانی برپا نکردند بلکه برای سالگرد اجرایی شدن برجام نیز نه آنها جشنی برپا کردند و نه کسی از ستادی‌های برجام به خود اجازه داد چنین خواسته‌ای از مردم داشته باشد!

چون اساساً دستاورد ملموسی از توافقات خارجی دولت طی سه و نیم سال گذشته در کار نبود که بهانه شادمانی مردم باشد.

جهانگیری در حالی از لمس دستاوردها توسط مردم سخن می‌گوید که این روزها گزاره «شکست برجام» وارد ادبیات همگان شده است و برای مثال، ساعاتی قبل از جهانگیری، این «علی‌اکبر صالحی» رئیس سازمان انرژی اتمی بود که مصاحبه وی با یک شبکه آمریکایی درباره احتمال شکست برجام منتشر شده بود![5]

از طرفی خوبست آقای جهانگیری توضیح بدهد در شرایطی که تحریم‌های آمریکا طی یکسال اخیر دائما روزآمد و بر حجم آنها افزوده شده و از طرفی بانک‌های اروپایی و غیر اروپایی هم به گواه آقایان ظریف و لاریجانی با ایران همکاری نمی‌کنند؛ چگونه ممکن است کسی یارای تماشای بهشت موعود پسابرجام را داشته باشد؟

ضمن اینکه اگر پای چیزی به نام دستاورد در کار است چرا دولت به «التماس صبر» و «وعده گلابی‌ها» روی آورده است و یا از مردم می‌خواهد صبور باشند و یا همینطور با کنایه به منتقدان می‌گوید که «عینک بزنید» تا دستاوردها را ببینید!

جهانگیری 3 سال قبل در ماجرای بر زمین ماندن درخواست روحانی از مردم برای انصراف از دریافت یارانه‌ها نیز گفته بود: عده‌ای در داخل و خارج در این زمینه اخلال کردند و با جوّ سازی مردم را به عدم انصراف تشویق کردند.

او در زمان دیگری هم در اشاره به بی‌دستاورد توافق نهایی روحانی با غرب گفته بود: دولت مصمم است گام‌های بلندی را بدارد، اما عده‌ای برای اینکه نگذارند شیرینی لغو تحریم‌ها به کام مردم برسد، کارشکنی‌هایی می‌کنند ولی ما تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهیم.[6]
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد