دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

نشریه ارگانی چین: عربستان اشتباه سختی برابر ایران مرتکب شد

نشریه ارگانی چین: عربستان اشتباه سختی برابر ایران مرتکب شد



پکن - ایرنا - یک نشریه ارگانی کشور چین با انتقاد از سیاست های اشتباه عربستان در قطع روابط سیاسی با ایران نوشت: ریاض با نادیده گرفتن مسائل مربوط به عرف دیپلماتیک اقداماتی بسیار غیردوستانه و نامناسب با تهران در روزهای اخیر داشته است.




«گلوبال تایمز» روز شنبه در گزارشی خاطرنشان کرد: ظاهرا عربستان تلاش زیادی می کند تا با ترغیب دیگران برای قطع رابطه با ایران، کشورهای بیشتری را وارد معرکه ای کند که خود به راه انداخته است.

روزنامه چینی که دیدگاه های رسمی کشورش را منتشر می کند، می افزاید: البته تحت لابی سعودی ها، برخی کشورهای عربی رابطه با ایران را قطع کردند و حتی برخی سطح روابط را کاهش دادند اما اگر عربستان فکر می کند با این کار آشوب در منطقه ایجاد می شود سخت در اشتباه است.
گلوبال تایمز می نویسد: یکی از کشورهای مورد نظر عربستان برای وارد شدن در این معرکه آمریکا است اما چنانچه این کشور تصور می کند در این راه موفق می شود، سخت در اشتباه است.
این رسانه با اشاره به اشتباهات راهبردی مکرر عربستان در منطقه می افزاید: عربستانی ها در وضعیتی نیستند که بتوانند از این اقدامات غیردوستانه در قبال ایران سودی ببرند.
گلوبال تایمز می نویسد: شاید چند کشور عربی با ایران قطع رابطه کنند که البته حتی اگر شمار آنها بیشتر هم شود مشکلی اساسی برای تهران پیش نمی آید، ولی در مقابل این عربستان است که با این کار حمایت های جهانی را از خود سلب می کند.
روزنامه چینی تاکید می کند که بخصوص آمریکا مدت هاست راهبرد خود را در خاورمیانه تغییر داده است و بر اساس راهبرد جدید واشنگتن، این کشور به هیچوجه ایران را یک هدف نمی داند و برای همین اصلا مایل نیست وارد بازی عربستانی ها شود.
گلوبال تایمز اضافه می کند که بر خلاف تصور نادرست خاندان آل سعود، آمریکا اولویت خود را بر مبارزه با گروه تروریستی داعش متمرکز کرده و به دنبال یافتن راهی برای پایان دادن به بحران سوریه است. این کشور به همین خاطر مدت هاست تلاش دارد روابط خود با ایران را بهبود بخشد.
نشریه با بیان اینکه عربستان اشتباه سختی برابر ایران مرتکب شده است، ادامه می دهد: چین اگرچه در بحران پیش آمده ایران و عربستان مداخله نمی کند اما چون هر دو کشور رابطه دوستانه ای با پکن دارند، برای مصالحه و سازش میان آنها و پایان دادن به این تنش تلاش خواهد کرد.
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی 13 دی ماه در پی اعدام آیت الله نمر باقر النمر رهبر شیعیان این کشور و برای فرار از این جنایت اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود با ایران را قطع می کند.
شیخ نمر 56 ساله یکی از منتقدین شدید خاندان آل سعود در عربستان و یکی از مهمترین شخصیت های معترض در شرق عربستان از سال 2011 تاکنون بود.
اعدام وی با موج گسترده ای از محکومیت و تنفر در سطح منطقه و سازمان های مستقل بین المللی همراه شده است.

پولیتیکو: واشنگتن نباید عربستان را به ایران ترجیح دهد

نشریه پولیتیکو در گزارشی با پرداختن به تنش ایجاد شده در روابط تهران و ریاض نوشت: آمریکا نباید عربستان رابه ایران ترجیح دهد، چرا که منافع واشنگتن بیشتر در گرو تهران است.
به گزارش نامه نیوز،‌ نشریه پولیتیکو در گزارش خود نوشت: تنها دو قدرت مسلمان در منطقه خاورمیانه باقی مانده‌اند که ناگهان هفته گذشته روابط دیپلماتیک شان قطع شده است. عربستان که دوست قدیمی آمریکا به شمار می‌آید اوایل هفته پیش یکی دیگر از اعدام‌های دسته جمعی معمول خود را انجام داد که در میان آن‌ها یک شیخ برجسته شیعه وجود داشته است و ایران که دشمن قدیمی آمریکا محسوب می‌شود در واکنش به این اقدام اعتراض گسترد‌ه‌ای کرده. جمعی از مردم ایران در اعتراض به اعدام این شیخ شیعه در مقابل سفارت ریاض در تهران تجمع کردند و به ساختمان سفارت آسیب زدند. آل سعود نیز در واکنش روابط دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد.
 
آمریکا در اولین نگاه باید طرف عربستان را که یک متحد قدیمی است بگیرد،‌ اما اگر به آینده نگاه کنیم ایران یک شریک منطقی‌تر است. دلیل این انتخاب مشخص است ، منابع امنیتی ایران در مقایسه با عربستان به آمریکا نزدیکتر است.
 
به نوشته پولیتیکو، تنش کنونی در خاورمیانه کاملا از آنچه تاکنون در عراق، لیبی، فلسطین ،‌سوریه و دیگر کشورها اتفاق افتاده متفاوت است . اکنون میان دو کشور با ثبات منطقه اختلاف ایجاد شده و آن دو را مقابل هم قرار داده است.
 
اگر آمریکا در این میان طرف عربستان را بگیرد فاجعه خواهد بود هرچند این کشور یک قدرت نظامی در منطقه به شمار می آید تقابل آن با ایران برابر است چرا که وقتی انگیزه را در میان جامعه سعودی و ایران در نظر می گیریم مبارزه آن‌ها برابری می‌کند. عربستان کشوری است که حتی برای انجام کارهای روزانه خود به خارجی ها نیاز دارد. مردان سعودی بسیار کمی وجود دارد که حاضرند جان خود را برای کشورشان به خطر بیاندازند. عربستان سعودی برای جنگ خود علیه یمن صدها سرباز از کلمبیا استخدام کرده است. این کشور از توان هوایی کافی برای تخریب هر کشوری برخوردار است اما هر وقت پای جنگ زمینی به میان می‌آید طرف مقابل برنده است چون آل سعود در این زمینه بسیار ضعیف است.
 
این در حالی است که ایرانی ها کاملا متفاوتند اگر آن‌ها باور داشته باشند که اعتقاد و سرنوشتشان در خطر است از هیچ اقدامی فروگذار نمی کنند. تفاوت آن‌ها با مردم عربستان در میهن پرستی شدید ایرانی ها است. عربستان تنها 83 سال قدمت دارد اما ایران بیش از 2 هزار و 500 سال است که قدمت دارد.
 
پولیتیکو در ادامه با تاکید بر اینکه تصمیم عربستان برای ایجاد بحران جدید در خاورمیانه برای این بوده است که آمریکا میان تهران و ریاض یکی را انتخاب کند نوشت: اگر واشنگتن عربستان را به ایران ترجیح دهد در واقع راهی برای آسیب زدن به منافع خود باز کرده است.
 
چرا ایران یک شریک قابل اعتمادتر برای درازمدت به شمار می آید؟ کشورها برای اینکه به متحدان آمریکا تبدیل شوند باید از یکی از این دو ویژگی برخوردار باشند؛ منافع آن‌ها باید همسو با واشنگتن باشد یا جوامع شان شبیه به جامعه آمریکا باشد.
 
ایران به عنوان یک قدرت منطقه‌ای با بسیاری از جوامع شیعه شامل افغانستان ، عراق ، سوریه ، لبنان و بحرین ارتباط دارد. این کشور می‌تواند به گونه‌ای روی این جوامع نفوذ داشته باشد که هیچ کس دیگری نمی تواند و اگر پای امنیت منطقه ای به شمار بیاید، منافع این کشور بیشتر در گروی ثبات خواهد بود. چون چنین شرایطی به افزایش قدرت ایران در منطقه کمک می‌کند.
 
از طرف دیگر جامعه ایران شباهت بیشتری به آمریکا دارد تا عربستان. زنان سعودی حتی اجازه رانندگی و سفر بدون حضور یک مرد را ندارند. همچنین حادثه یازده سپتامبر به طور اساسی توسط سعودی‌ها طراحی و اجرا شد و تهران تنها پایتخت جهان اسلام بود که پس از این حادثه با قربانیان و مردم آمریکا ابراز همدردی کرد.
 
نکته دیگری که در این جا حائز اهمیت است این است که عربستان سعودی نیز در گذشته با آمریکا خصومت داشته است اما به صورت خصوصی و پنهانی، هر چند که خود را دوست واشنگتن نشان داده است. این کشور علاوه بر این یکی از اصلی ترین حامیان مالی گروه‌های تروریستی شامل القاعده، طالبان و داعش است. آل سعود از مدارسی که در آن‌ها نفرت از آمریکا تعلیم داده می‌شود حمایت مالی می‌کند. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه پیشین آمریکا در سال 2009 گفت که سرمایه داران در عربستان سعودی بیشترین منابع مالی گروه‌های تروریستی سنی در جهان را تامین می‌کنند.
 
این نشریه آمریکایی در ادامه نوشت: این گروه‌های تروریستی اصلی ترین دشمنان آمریکا در خاورمیانه هستند اما ایران حتی بیشتر از ما از آنان متنفر است در حالیکه سعودی ها از این گروه‌ها حمایت و تشویقشان می‌کنند. بنابراین هر سیاستی برای بررسی این بحران باید این حقیقت را نیز به رسمیت بشناسد.
 
آمریکا به علاوه با دستیابی به توافق هسته‌ای با ایران منافع خود را پیش برده و با اجرای موفقیت‌آمیز این توافق حتی می‌تواند روابط خود را با ایران بهبود بخشد. هر چند واشنگتن نمی‌تواند به عربستان پشت کند زیرا هر دو کشور قدرت‌های با ثبات منطقه به شمار می‌آیند و آمریکا باید تا حد امکان از انتخاب میان این دو پرهیز کند. اما حقیقت این است که ایران یک شریک بهتر از عربستان به شمار می‌آید.

نجف مهدی پور: دیکتاتورهای سعودی همچون اسلافشان استحقاق جایی جز زباله دان تاریخ را نخواهند داشت.




شهادت مظلومانه عالم مجاهد و مبارز انقلابی حضرت آیت الله نمر باقر النمر را به مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای  و آقای روحانی رئیس جمهور و عموم مسلمانان جهان بویژه ملتهای آزاده و ملت ولایتمدار ایران اسلامی  تسلیت  می گویم ! بدون تردید خون به ناحق ریخته شده ی این مجاهد فی سبیل الله رسوا کننده ی آل سعود خواهدشدو این آغازی بر فروپاشی  حکومت ملحد و وهابی عربستان سعودی خواهد بود . وجا دارد ملتهای آزاده دنیا و مدافعین حقوق بشر  این جنایت ضد بشری را محکوم  و زمینه افراط گری در جهان  که ریشه ای تنومند ی  در وهابیت عربستان دارد را آماج اقدامات سیاسی و فرهنگی و حقوقی خود قرار دهند. هنوز دنیا ی اسلام در شوک  واقعه ی  بی نظیر منا است که آل سعود با چراغ سبز  آمریکاییها جنایتی دیگر آفریدند. بدون شک اگر دنیا پاسخ قاطعی به آل سعود ندهد ، ما شاهد جنایات به مراتب سنگین تری از جانب خبیثان سعودی خواهیم بود. دنیا می داند که آیت الله نمر یک منتقد بی پروا بود که تنها اسلحه اش  زبان گویای او بود  ونه سلاحی علیه آل سعود بکار برد و نه بمب گذاری را انجام داد در حالی که حکومت ظالم عربستان او و 46تن دیگر را به جرم تروریست بودن  در جلوی چشم جهانیان و سازمانهای حامی حقوق بشر به شهادت رساند و پادشاه سخیف  عربستان کمترین وقعی بر اعتراضات و نگرانی های  مدافعان حقوق بشر نگذاشت. یقینا نام شیخ نمر باقر النمر درسر برگ  تاریخ آزادی جاودان خواهد ماند و  دیکتاتورهای سعودی همچون اسلافشان استحقاق جایی جز زباله دان تاریخ را نخواهند داشت.


نجف مهدی پور صاحب امتیاز و مدیر مسئول باخترزمین

فهرست کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در حوزه های انتخابیه استان ایلام

آخرین اخبار
کد خبر : ۳۴۳۲۸
زمان ارسال :‌ ۱۶:۵۰ ۱۳۹۴/۹/۲۳
چاپ خبر
دسته بندی : آخرین اخبار
تعداد نظرات : 0

فهرست کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم در حوزه های انتخابیه استان ایلام


1 احمد شوهانی
2 داریوش قنبری
3 فتاح اسماعیلی
4 سعید رحیمی پور
5 اسلام امینی
6 طیب افشارنیا
7 موسی میرزایی
8 قدرت اله آرمی
9 محمد طاهری مقدم
10 مسعود ملکی
11 فریده الیاس پوریان
12 صادق چراغی
13 عمران علی محمدی
14 علی محمد محمدی
15 محمد رضا ناصری
16 حسن رستم زاده
17 سارا فلاحی
18 صادق رستمی
19 شاهین رستمی
20 لطیف صادقی
21 طالب صادقیان
22 فرمان بیگ محمدی
23 حبیب اله منصور پور
24 حبیب طاهری
25 فتح الله محمدی
26 منت صمدی
27 بهزاد علیزاده
28 عباس نصرالهی
29 یحیی حافظ نژاد
30 نورالدین رحیمی
31 نعمت صفری
32 نصرت الله علیزاده
33 نجف مهدی پور

34 میر حمزه کرمی
35 مهدی ولیزاده
36 مهدی شریفی
37 منت محمدی
38 مسلم محمدیان
39 محسن عباسی
40 مجید نادری
41 علیمردان بخشی پور
42 علیرضا زمانی
43 علی محمد آزاد
44 علی ایار
45 علی اکبر متین
46 عظیم کریمی
47 عابد آذین بخش
48 شهرام مامی
49 شکرالله برزگر
50 سعید عزیزیان
51 سعید رحیمی پور
52 سجاد امیدی
53 روح الله بابا علی
54 رضا میرزاد
55 رضا آهنجگر
56 رضا افسرده
57 رشید خلف زاده
58 حمید کرمی پور
59 حسین نعمتی
60 حجت الله صفرخانی
61 حجت الله اکبری
62 جلال میرزایی
63 بیژن صفوی
64 بیت الله نوریان
65 امین هاشمیان
66 اردشیر سلیمانی
67 احمد عبدلی



منبع : سایت آزادگی ایران اسلامی

کلمات کلیدی : انتخابات مجلس دهم ، کاندیداهای احتمالی ، استان ایلام
کد تبلیغاتی کمپین
اتحادیه کشورهای وارث تمدن ایرانی


برای حمایت از کمپین کد فوق را در سایت و یا وبلاگ خود کپی نمایید.

نجف مهدی پور کاندیدای مجلس دهم شد

+ A - چهارشنبه 2 دی 1394 - 20:26:14 چاپ
امتیاز به مطلب 1 نفر

لیست کامل اسامی نامزدهای انتخابات مجلس در استان ایلام

استان‌ها > ایلام - انتخابات مجلس شورای اسلامی در پیش است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با گذشت پنج روز از زمان شرکت در انتخابات، نامزدهای انتخابان دهمین دوره مچلس شورای اسلامی در استان شناخته شدند و بعد از مدتها تبلیغ چهره به چهره وحضور در خانه های مردم، آمادگی خود را برای شرکت در این کارزار نشان دادند. لازم به ذکر است که ایلام دارای دو حوزه رای گیری شمالی شامل ایلام،ایوان،ملکشاهی،سیروان و چرداول و حوزه جنوبی شامل دهلرانم، دره شهر،آبدانان وبدره می باشد. درجلوی نامزدهای حوزه جنوبی عنوان جنوبی ومقابل نامزدهای حوزه شمالی خالی گذاشته شده است. اسامی این نامزدها عبارتند از:

-حشمت الله امیری مجد

-صادق چراغی

-علی احمد هاشمی

-علیرضا زمانی

-محمدرضا ناصری شوهان

-یاسر منصوری

-حشمت الله شریفی

-مهدی شریفی

-عمران علیمحمدی

-عباس نصراللهی

-موسی حاتمی

-روح الله محمدزاده

-موسی جوزی-----------------------------------------------حوزه جنوبی

-بهزاد علیزاده------------------------------------------------حوزه جنوبی

حمید میرزایی نیا--------------------------------------------حوزه جنوبی

-سایه میر خدارحمی----------------------------------------حوزه جنوبی

-علی مهدوی------------------------------------------------حوزه جنوبی

-سارا فلاحی

-روح الله جمالوندی

-کامران خوش نگار

-سعید رحیمی پور

-امین آزادی پور

-مالک شعاعی

-حجت الله اکبری

-حجت الله شیرزادی

-بیت الله نوریان

-حجت الله لطیفیان

-علی محمد محمدی

-محمد تقی خیری

-غلامرضا رحمانی پور

-بهزاد جوانمرد

-علی علیپور

-علیرضا زمانی

-لطیف صادقی

-شادمهر کاظم زاده--------------------------------------حوزه جنوبی

-تقی محمدی--------------------------------------------حوزه جنوبی

-نعمت صفری---------------------------------------------حوزه جنوبی

-سیدمحمد طاهری مقدم

-علی احمد جوهریان

-احمد محمدی

-مسعود رضایی

-فتاح اسماعیلی

-محمد باصره--------------------------------------------حوزه جنوبی

-شهیاد آبنار---------------------------------------------حوزه جنوبی

-نجف مهدی پور-----------------------------------------حوزه جنوبی

-صادق رستمی

-شهرام طهماسبی پور

-محمدرضا جاور

-مجتبی اسدی

-روح الله قنبری

-فریدون محمدی

-مختار جلیلیان

-خدابنده قنبری

-سعید لطفی

-مهین عباسی

-امین دوست محمدی---------------------------------حوزه جنوبی

-حمید کرمی پور---------------------------------------حوزه جنوبی

-ستار باویر----------------------------------------------حوزه جنوبی

-سمیه ناصرزاده-----------------------------------------حوزه جنوبی

 

ارسال نظر:
  • 0/700



آخرین مطالب
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.
Copyright © 2011 khabaronline, All rights reserved