دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

سلاحی 10 برابر قوی تر از بمب هسته ای در دست ایران

راشاتودی عنوان کرد؛
سلاحی 10 برابر قوی تر از بمب هسته ای در دست ایران

«رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمع فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور عنوان کرد که ایران در حال بررسی ساخت پایگاه های دریایی در سواحل یمن و سوریه است.»
سرلشکر باقری سلاحی 10 برابر  قوی تر از بمب هسته ای در دست ایران
%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، پایگاه شبکه خبری راشا تودی (RT) در گزارشی تحت عنوان "ده برابر تاثیرگذارتر از سلاح هسته ای: ایران در حال بررسی ساخت پایگاه نیروی دریایی در سوریه و یمن است" به انعکاس اظهارات سردار سرلشگر محمد باقری در این رابطه پرداخته است.


در این گزارش آمده است: «رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در جمع فرماندهان ارشد نیروی دریایی این کشور عنوان کرد که ایران در حال بررسی ساخت پایگاه های دریایی در سواحل یمن و سوریه است.

 

وی همچنین اظهار داشت که این اقدام بازدارندگی به سزایی به همراه خواهد داشت.»

 

در ادامه این گزارش ضمن انعکاس بخش هایی از اظهارات سرلشگر باقری به نقل از وی آمده است: «"من به اینکه نیروی دریایی ما باید مانند ناوگانی که در دریای عمان دارد ناوگانی در دریای هند نیز داشته باشد نیز تاکید دارم و شاید زمانی در سواحل یمن و سوریه نیاز به پایگاه داشته باشیم و مطابق با حقوق بین الملل دریاها نیاز به زیرساخت‌های لازم برای این کار داریم که باید بر روی آن فکر کرد."

 

ژنرال باقری در ادامه با اشاره به تاثیر ساخت چنین پایگاهی عنوان کرد: "داشتن پایگاه دریایی در دوردست‌ها کمتر از قدرت هسته‌ای نیست و ده‌ها برابر آن است و مانند آن نیز ایجاد بازدارندگی می‌کند. ما می‌توانیم در خلیج فارس سکوی ثابت بزنیم و در سایر نقاط سکوی شناور داشته باشیم."»

هدیه جالب پوتین به ترامپ ارسال شد







radio button هدیه جالب پوتین به ترامپ ارسال شد



رئیس جمهور روسیه هدیه خود به رئیس جمهور منتخب آمریکا را با یک فروند هواپیمای نظامی روسی به کالیفرنیا ارسال کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، پایگاه اینترنتی النشره لبنان نوشت: «ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، یک اسب سفید از برترین‌نژاد اسب روس را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، اهدا کرد و این اسب با یک فروند هواپیمای نظامی روسی به کالیفرنیا در آمریکا منتقل شده است.» 

 
بر پایه این گزارش، ترامپ نیز تصمیم گرفته است ۳۰ درصد از سهم یکی از مهم‌ترین هتل‌های خود در نیوریورک را به ولادیمیر پوتین تقدیم کند، بها این هتل ۳۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود. 
 
 
بهای اسب روس ۱۰ میلیون دلار برآورد شده است. این اسب از نژادی اصیل و بسیار کمیاب است. اگر دستور پوتین برای هدیه دادن این اسب به ترامپ نبود، مسئولان روسیه اجازه نمی‌دادند این گونه اسب از کشور خارج شود.

ورود ارتش مصر به نبرد سوریه نشانه ای از برهم خوردن توازن قوا

ایگاه دبکا فایل:

خبرگزاری میزان- پایگاه تحلیلی«دبکا فایل» در گزارشی نوشت که رئیس جمهور مصر در طرحی پنهانی قصد دارد عملیات نظامی مخفیانه‌ای علیه گروه‌های مسلح در سوریه اجرا کند.
ورود ارتش مصر به سوریه نشانه ای از برهم خوردن موازنه قدرت به نفع جبهه مقاومت؟به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، پایگاه تحلیلی «دبکا» در گزارشی به نقل از منابع نظامی-امنیتی نوشت که « عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در طرحی پنهانی قصد دارد که در جنگ سوریه در دفاع از دولت و ارتش سوریه عملیات نظامی مخفیانه‌ای علیه گروه‌های مسلح انجام دهد.

«دبکا فایل» پس از بیان چند گزارش متفاوت از نحوه ورود نیروی هوایی ارتش مصر به سوریه واینکه کاملا روشن نیست که آیا تنها خلبان های مصری وارد سوریه شدند یا جنگنده‌های مصری نیز در پایگاه‌های نیروی هوایی سوریه استقرار یافته اند، می‌نویسد: آنچه مسلم است این است که نیروهای مصر در راستای پشتیبانی نظامی از بشار اسد وارد خاک سوریه شده است.

این پایگاه تحلیلی در ادامه می‌افزاید که عربستان سعودی بیش از هر کسی دیگری از این اقدام دولت مصر خشمگین است چرا که ریاض برای مقابله با ایران، هزاران دلار را صرف بازسازی و قدرتمندترکردن ارتش مصر کرده است.

«دبکا فایل» همچنین تاکید می کند: «عبدالفتاح السیسی» با حمایت از سیاست های حمایت‌گرایانه ولادیمیر پوتین از بشار اسد در سازمان ملل و همچنین خودداری از اعزام نیروی زمینی به ائتلاف سعودی به جنگ یمن عملا عربستان سعودی را تحقیر کرد.

نگارنده گزارش «دبکا فایل» در تحلیل این اقدام دولت مصر بر این عقیده است که قاهره پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا این چشم انداز را پیش روی خود می بیند که به احتمال قوی رئیس جمهور آتی آمریکا در خصوص بحران سوریه با دولت روسیه وارد معامله و مذاکره می شود چون ترامپ بر این ایده پافشاری می کند که نابودی داعش اولویت بحران سوریه است و بشار اسد از چنان قدرتی برخوردار است که سقوط دولت آن کار آسانی نیست و نمی توان علیه این کشور حمله نظامی انجام داد.

این گزارش همچنین مدعی است که در هفته های اخیر در هماهنگی با دونالد ترامپ و ولادیمیر پوتین گفت وگوهای پنهانی بین اسرائیل، عمان، و دمشق در خصوص ایجاد منطقه غیر نظامی در بلندی های جولان و استقرار امنیت و ثبات در مرزهای مشترک صورت گرفته است.

«دبکا فایل» در پایان اعزام نیروهای هوایی ارتش مصر به خاک سوریه را محصول چرخشی پنهانی در سیاست های قدرتهای درگیر در بحران سوریه در هفته های اخیر می داند.

پرواز «اسد» بر فراز حلب

پرواز «اسد» بر فراز حلب

رئیس جمهوری سوریه برای آگاهی از آخرین وضعیت نبرد در حلب، با یک فروند جنگنده سوخوی بر فراز این شهر پرواز کرده است.
پایگاه خبری ریشه

به گزارش الدیار، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای آگاهی از آخرین وضعیت نبرد در حلب، با یک فروند جنگنده سوخوی بر فراز این شهر پرواز کرده است.

طبق این گزارش، پس از تماس‌های انجام شده میان دمشق و مسکو، مقرر شد که رئیس‌جمهور سوریه با یک فروند جنگنده دو کابین سوخوی ۳۷، که از پیشرفته‌ترین جنگنده‌های جهان به شمار می‌آید، در صندلی کمک خلبان بنشیند و به اتفاق یکی از ماهرترین خلبانان روسی، بر فراز حلب به پرواز درآید.

بشار اسد پیش از این پرواز، آزمایش‌های پزشکی مفصلی انجام داده تا آمادگی وی برای چنین اقدامی مورد تایید قرار گیرد؛ زیرا افرادی که با این جنگنده پرواز می‌کنند نباید بیش از 35 سال سن داشته باشند.

در این پرواز ۴۰ دقیقه‌ای، بشار اسد مناطق مختلف حومه حلب را از آسمان رصد کرده و سپس به پایگاه «حمیمیم» بازگشته است.

واکنش ترامپ به تلاشها برای بازشماری آرا

واکنش ترامپ به تلاشها برای بازشماری آرا

رئیس جمهور منتخب آمریکا تلاشها برای بازشماری آراء را مسخره و نوعی فریبکاری خواند و خواستار احترام به نتیجه انتخابات شد.


خبرگزاری فارس: دونالد ترامپ در واکنش به درخواست حزب سبز آمریکا برای بازشماری آرای انتخابات در چند ایالت این کشور گفت: این یک اقدام فریبکارانه از سوی حزب سبز علیه انتخاباتی است که قبلا مورد تایید قرار گرفته است و به جای به چالش کشیدن، نتیجه این انتخابات باید مورد احترام قرار بگیرد.

جیل استین نامزد حزب سبز آمریکا پیش از این با ادعای تقلب خواستار بازشماری آرا در بعضی از ایالتها از جمله ایالت ویسکانسین شده است.

ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون نیز روز شنبه اعلام کرد که از درخواست جیل استین برای بازشماری آرا در ایالات کلیدی حمایت کرده و در این تلاش شرکت خواهد داشت.

ترامپ این تلاش‌ها را مسخره و نوعی فریبکاری خوانده است.

به نوشته سایت شبکه سی‌ان‌ان، کلینتون اعلام کرده است که در تلاش استین برای بازشماری مشارکت می‌کند.

استین که با فاصله‌ای زیاد در انتخابات شکست خورده، می‌گوید آرا باید در چند ایالت از جمله «ویسکانسین» بازشماری شود.

وی در طول رقابت‌های انتخاباتی کمک مالی چندانی جذب نکرده بود، اما در همین یک هفته گذشته به لطف حامیان کلینتون که هنوز هم برای تغییر نتیجه انتخابات تلاش می‌کنند، توانسته چند میلیون دلار جمع‌آوری کند. هر نامزدی که خواستار بازشماری آرا باشد، باید هزینه مالی این کار را بپردازد