دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

برگزاری نماز عید فطر در شهرستان دره شهر/تصاویر

تاریخ انتشار : 27 تیر, 1394 - 09:18
مردم مومن دره شهر در پایان یک ماه روزه داری به ضیافت الهی نشسته و با برگزاری آیین نماز عید فظر اجتماع بزرگ و وحدت و همدلی خود را به نمایش گذاشتند.

به گزارش سیمره خبر ، در آیینی با حضور گسترده مردم دره شهر نماز عید فطر در چهار راه نیروی انتظامی این شهرستان با شکوه خاصی برگزار شد.


وزیرخارجه سابق آمریکا: ایران می تواند ظرف چند ساعت عربستان را به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند

وزیرخارجه سابق آمریکا: ایران می تواند ظرف چند ساعت عربستان را به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند

بین الملل > خاورمیانه - انتخاب نوشت:

حصادالیوم نوشت: کالین پاول وزیر خارجه اسبق آمریکا گفت که واشنگتن با رها کردن عربستان برای حمله به یمن مرتکب اشتباه شده است.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب»، وزیر خارجه دولت بوش که با فاکس نیوز گفتگو می کرد، اظهار داشت: ما نباید قول های سلمان و پسرش در مورد اینکه این جنگ ده روز بیشتر طول نخواهد کشید و ارتش سعودی قادر به در عرض هفت روز وارد صنعا می شود را باور می کردیم، نتیجه این جنگ 41 روزه اکنون فاجعه امیز است.

وی افزود: هم اکنون فریادهای متحدان مان را می شویم که خواستار کمک هستنند چراکه یمنی ها همه را شوکه کردند، هیچکس تصور نمی کرد که آنها بتوانند به شهرهای سعودی حمله کنند و سربازان آن را بکشند و سلاح هایشان را در اختیار خود بگیرد.

پاول تصریح کرد: ما کمک های نظامی و لوجستیکی بسیاری به سعودی ها کرده ایم، اما اشتباه کردیم که به ارتش ضعیف عربستان تکیه کردیم، وزیر دفاع آنها حتی نمی داند که واژه جنگ به چه معناست.

وی تاکید کرد: من به دوستان سعودی توصیه می کنم که دست از مشاجره با ایران بردارند، چراکه دستشان برای تهران رو شده و این کشور می می تواند عربستان را در ظرف چندین ساعت به دوران پیش از عصر صنعتی بازگرداند.

وزیر خارجه اسبق آمریکا خاطرنشان کرد: در آن زمان، ما قادر نیستیم که از نابودی تاسیسات سعودی ها توسط ایران جلوگیری کنیم و سعودی ها نیز حتی یک خط تلفنی پیدا نخواهند کرد که با ما تماس بگیرند.

آژانس می‌تواند حتی مراکز نظامی را بازرسی کند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:
در کنفرانس خبری گفت: براساس این توافق ، آژانس بین المللی انرژی اتمی این فرصت را خواهد داشت که فرصت و دسترسی را در اختیار داشته باشد و از سایت هایی دیدن کند که مناسب به نطر می رسد و البته ممکن است شامل سایت های نظامی هم بشود.
به گزارش مشرق، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در کنفرانس خبری خود که بصورت مستقیم از شبکه الجزیره مباشر پخش می شد، در پاسخ به سوالی در خصوص بازرسی مراکز نظامی ایران گفت: در این مورد شما را به اسناد موجود ارجاع می دهم، ضمن اینکه آژانس بین المللی می تواند هر مکانی را که نیاز بداند بازرسی کند، حتی مراکز نظامی را. این بخشی از توافق و کاملا آشکار است.

وی ادامه داد: ما از ابتدا هم گفتیم که بازرسان آزادند به هر مکان که می خواهند دسترسی پیدا کنند.

کربی درباره سوریه گفت: در دیدار وزیران خارجه سعودی و آمریکا در خصوص سوریه هم گفتگو شد. آمریکا بارها در این مورد با لاوروف وزیر خارجه روسیه هم گفتگو کرده است. اما اینکه توافق هسته ای ایران به این مساله ارتباط داشته باشد این گونه نیست. این توافق برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای است. اما ممکن است این توافق بر رفتارهای ایران تاثیر بگذارد. هدف توافق هسته ای این نبود که همه مشکلات جامعه بین الملل با ایران را حل کند و به معنای بازگشت ایران به جامعه بین الملل برای حل مسایل امنیتی منطقه نیست.

کربی گفت: موضوع سوریه موضوعی پیچیده است و اعلام کرده ایم که تنها راه حل آن راه سیاسی است. حمایت ایران و روسیه از نظام اسد به این مساله کمک نمی کند اما به هر حال مساله پیچیده ای است.

سخنگوی وزارت امورّ خارجه آمریکا گفت: ما همیشه خواستار آن هستیم که دسترسی در هر زمان لازم و هر مکان لازم وجود داشته باشد.

وی پس از صحبت های مقدماتی درباره اوکراین ، از خبرنگاران خواست پرسش های خود را مطرح کنند.

خبرنگاری از جان کربی پرسید که آیا با حصول توافق، ایران از مواضع قبلی خود مبنی بر نابود کردن اسرائیل عقب می نشیند و به « تروریسم» پایان می دهد؟

جان کربی در پاسخ گفت: پرسشی که شما مطرح کردید به سران ایران مربوط می شود و آنها هستند که باید به این پرسش پاسخ بدهند. ما برای مقامات ایران روشن و تبیین کردیم که قصد نداریم چشمان خود را به روی دیگر فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه ببندیم که شامل تروریسم دولتی می شود. هیچ چیز باعث تغییر در تعهد ما برای دنبال کردن اینگونه فعالیت ها نمی شود چه از طریق تحریم های یکجانبه باشد ، تحریم های سازمان ملل باشد و یا اینکه حضور نظامی آمریکا در منطقه باشد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره تصمیم اسرائیل به نابود کردن بخشی از یک روستا در کرانه باختری برای گسترش شهرک ها گفت: ما تحولات در روستای سوسایا را به دقت دنبال می کنیم و قویا از مقامات اسرائیل می خواهیم که از هرگونه نابود کردن روستا خودداری کنند. نابود کردن این روستای فلسطینی یا نابود کردن بخشی از آن و اخراج کردن فلسطینی ها از خانه هایشان، آسیب زننده و تحریک آمیز خواهد بود. چنین اقداماتی آثاری فراتر از خانوادهها و افرادی دارد که اخراج شدند. تخریب این روستا شاید فضا را برای راه حل مسالمت آمیز را وخیم تر کند.

خبرنگاری درباره بازرسی از سایت های نظامی ایران گفت: ظریف وزیر خارجه ایران بلافاصله پس از اعلام توافق، به چند رسانه خبری گفت که ایران قصد ندارد بازرسی از سایت های نظامی را بپذیرد. آیا این گفته او براساس درک شما از توافقنامه است و ایران می تواند به بازرسی از سایت های نظامی « نه » بگوید. اگرآژانس همچنان بخواهد از این سایت ها دیدن کند در این صورت شما چگونه آنها را ترغیب می کنید که بازرسی ها را بپذیرند؟

جان کربی گفت: من توجه شما را به خود توافقنامه و همه اسناد جلب می کنم . همه موضوعات به طرزی روشن در آژانس بین المللی انرژی تشریح شده است. براساس این توافق ، آژانس بین المللی انرژی اتمی این فرصت را خواهد داشت که فرصت و دسترسی را در اختیار داشته باشد و از سایت هایی دیدن کند که مناسب به نطر می رسد و البته ممکن است شامل سایت های نظامی هم بشود. ما همیشه خواستار آن هستیم که دسترسی در هر زمان لازم و هر مکان لازم وجود داشته باشد.

آمریکا: البغدادی در رقه بود، اما شلیک نکردیم!

مقامات آمریکایی اذعان کردند که بنا بر اطلاعات موجود، "ابو بکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش" در منطقه "رقه" حضور داشته، اما نیروهای ائتلاف از حمله به اماکن احتمالی اختفای وی خودداری کرده‌اند.
به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، بنا بر اعتراف مقامات آمریکایی، اطلاعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد "ابو بکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی داعش در منطقه "رقه" حضور داشته است.

پایگاه اینترنتی "رای الیوم" به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: این اطلاعات به اندازه ای کافی نبود که باعث شود آمریکا برای کشتن وی اقدام به حمله هوایی کند. آمریکا اکنون مدعی شده به دنبال منابع جدیدی برای کسب اطلاعاتی از تحرکات البغدادی است.

به گفته منابع آمریکایی، البغدادی زنده است و عملیات داعش را هدایت می کند و نشانه ای هم مبنی بر کاهش تعداد اشخاصی که به داعش می پیوندند، وجود ندارد.

در همین حال "آشتون کارتر" وزیر دفاع آمریکا مدعی شد؛ اگر فرصتی برای تعقیب البغدادی بیابیم به طور حتم آن را غنیمت می شماریم.

از سوی دیگر سازمان اطلاعات آمریکا گزارش داد، پیشروی نیروهای کرد سوریه در هفته های گذشته به طرف رقه باعث شد سرکردگان داعش مواضعشان را تغییر دهد که این مساله به نیروی هوایی آمریکا امکان داد که برخی از اهداف خود را تعیین نمایند.

به ادعای سازمان اطلاعات آمریکا، در صورتی که اطلاعات جدیدی پیرامون البغدادی آشکار شده و مورد تاکید قرار گیرد نیروی هوایی با سرعت زیاد قادر به اعزام هواپیماهایش به هر مکان خواهد بود.

این سازمان همچنین مدعی است که جهت بررسی شیوه زندگی سرکرده داعش می کوشد تا اماکنی را که به آن می رود یا اشخاصی که با آنان تعامل دارد را مشخص نماید.

با توجه به اطلاعات موجود و اعترافاتی از این دست، بیش از پیش آشکار می شود که ائتلاف مدعی مبارزه با داعش، در عملیات خود علیه این گروهک تروریستی جدی نیست.

کری: تحریم‌ها علیه ژنرال سلیمانی لغو نمی‌شود

کری: تحریم‌ها علیه ژنرال سلیمانی لغو نمی‌شود

این توافق باعث نمی شود که او از مخمصه رها شود. این یک سلیمانی متفاوت است که در فهرست قرار دارد.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت با همتای عربستانی اش درباره توافق هسته ای ایران صحبت کرد. 
 
به گزارش «انتخاب»، جان کری در دیدار با عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی که به آمریکا سفر کرده است گفت:نخستین سفر من به عربستان سعودی زمانی بود که من یک سناتور بودم و وزیر امور خارجه عربستان نیز در وزارت خارجه کار می کرد. ما از آن زمان به بعد با یکدیگر همکاری نزدیکی داشته ایم. 
 
وی افزود: امروز خوشحال هستم که از وزیر امور خارجه عربستان استقبال کنم تا نه تنها درباره توافق هسته ای ایران صحبت کنیم بلکه درباره موضوعات منطقه ای و به طور خاص درباره سوریه ، داعش و چالش یمن و کارهایی صحبت کنیم که لازم است انجام دهیم. 
 
کری اضافه کرد: همانطور که همه می دانید ما در کمپ دیوید بحث های کاملی با همه اعضای شورای همکاری خلیج(فارس) داشتیم ، این بحث ها درباره چالش های امنیتی منطقه بود. ما برنامه ای را تدوین کردیم که اکنون درحال تکمیل کردن آن هستیم. اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا هفته آینده در منطقه و در عربستان سعودی خواهد بود. ما متعهد به همکاری با یکدیگر هستیم تا هرگونه حرکت های تندروانه را به عقب برانیم که شامل فعالیت های ایران در منطقه می شود و نیز شامل دیگر چالش ها برای امنیت و ثبات منطقه می شود. شما روز چهارشنبه شاهد بودید که رئیس جمهور آمریکا در نشست خبری خود چه گفت. ما همچنین درباره برخی جنبه های توافق هسته ای ایران بحث و گفتگو کردیم. من اطمینان دارم که ما می توانیم با یکدیگر کار و همکاری های و روابط ما را تقویت کنیم. 
 
در ادامه جان کری و عادل الجبیر به پرسش های خبرنگاران پاسخ دادند. 
 
خبرنگاری درباره علت موافقت آمریکا با توافق هسته ای ایران پرسید و گفت آیا توافق هسته ای باعث نخواهد که ژنرال سلیمانی از تحریم بیرون آید؟ 
 
قبل از آنکه وزیر خارجه عربستان به این پرسش پاسخ دهد، جان کری در پاسخ گفت: این توافق باعث نمی شود که او از مخمصه رها شود. این یک سلیمانی متفاوت است که در فهرست قرار دارد. 
براساس این گزارش،  به گفته وزارت خانه های خزانه داری و خارجه آمریکا، قاسم سلیمانی که در متن برجام آمده،  مقام نظامی بلندپایه ایران نیست، بلکه فرد دیگری است که به خاطر نقشش در عملیات استخراج اورانیوم در معدن اورانیوم ساغند [یزد] در فهرست تحریم قرار گرفته است. 

قطعنامه سال 2008 شورای امنیت سازمان ملل او را «فردی مرتبط با فعالیت های هسته ای حساس مربوط به تکثیر یا توسعه سامانه های تحویل سلاح هسته ای» معرفی کرده است. او در فاز اول لغو تحریم ها، از فهرست خارج خواهد شد. اما قاسم سلیمانی دوم فرمانده شناخته شده سپاه قدس است که ظرف هشت سال از فهرست تحریم های سازمان ملل خارج می شود.