دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

اسقف اعظم رومانی گفت: تنها راه گسترش و پیشبرد صلح در جهان آینده، تعامل و گفت وگوی بین ادیان است.

اسقف اعظم رومانی گفت: به عنوان استاد فلسفه دین که در همایش های دینی زیادی شرکت کردم، می گویم تنها راه گسترش و پیشبرد صلح در جهان آینده، تعامل و گفت وگوی بین ادیان است.

 

به گزارش تحلیل ایران ، پترونیو فلورا یکی از انگیزه های ما برای شرکت در گفت وگو های علمی، تلاش برای کمک به صلح و تعامل جهانی است.


رئیس دانشکده الهیات ارتدوکس و موسس مرکز گفت وگوی ادیان در دانشگاه بخارست رومانی ادامه داد: در سفری که سه سال پیش به ایران داشتم به این نتیجه رسیدم که تفکر شیعه از ظرفیت بالایی برای گفت وگو برخوردار است و ما نه تنها سوء تفاهمی با هم نداریم بلکه اشتراکات زیادی نیز بین ما ( شیعه و مسحیت ارتدوکس) وجود دارد.


وی ادامه داد: پس از این سفر و دریافت انگیزه های گفت وگو در شیعه، مرکز گفت وگوی ادیان را در دانشگاه بخارست تاسیس کردم که بسیار تاثیر گذار در جنوب شرق اروپا است.


فلورا بیان داشت: ما در جهانی زندگی می کنیم که مملو از تنوع است و رهبران دینی باید طبق وظایف اخلاقی خود، با تعامل هر چه بیشتر در مسیر صلح و امنیت جهانی گام بردارند.


وی گفت: اروپا مهد سکولاریسم است و متاسفانه بیشترین تاثیرات مخرب را این اندیشه (سکولاریسم) در جامعه اروپایی داشته است.


وی افزود: ما به عنوان علمای مسیحی و علمای اسلام باید همکاری کنیم تا انسان معاصر را از تبعات سکولاریسم حفظ کنیم و با رویکرد دینی بتوانیم جلو آفت های آن را بگیریم، ما معتقدیم انسان سکولار را می توان با دین مرتبط کرد.


وی با اشاره به حضور خود در ایران ادامه داد: سه هفته پیش هیچ تصوری از گفت وگوی بین شیعه ومسیحیت نداشتم ولی امروز اعتقاد عمیق پیدا کردم که گفت وگوی بین اسلام شیعی و مسیحیت ارتدوکس می تواند بسیار سازنده باشد.


وی گفت: گفت وگوی دینی شاید کار سختی باشد ولی به هم عشق ورزیدن و دوست شدن با هم کار بسیار ساده ای است.


نشست علمی گفت وگوی اسلام و مسیحیت با حضور جمعی از علمای حوزه علمیه قم، رئیس جمهور سابق رومانی، اسقف اعظم روحانی و کشیشان دانشکده الهیات دانشگاه بخارست یکشنبه 27 اردیبهشت ماه در دو نوبت صبح و عصر در موسسه حکمت جامعه المصطفی برگزار شد.


موضوع گفت و گو در این دوره اهمیت گفت و گو بین الادیانی و بین فرهنگی«عصر حاضر» بود که طرف ایرانی و رومانی 17 مقاله علمی طی دو روز در این دوره ارائه کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد