دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

منابع روسی خبر دادند درخواست روسیه برای شلیک موشک‌های «کالیبر» از حریم هوایی ایران و عراق

منابع روسی خبر دادند

درخواست روسیه برای شلیک موشک‌های «کالیبر» از حریم هوایی ایران و عراق

صواریخ کالیبر

منابع روسی از درخواست مسکو از ایران و عراق برای استفاده از حریم هوایی این دو کشور جهت شلیک موشک‌های بال‌دار کالیبر، خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «ولادیمیر کوموییدوف» رئیس کمیته دفاع مجلس دوما و فرمانده سابق ناوگان دریایی روسیه خاطرنشان کرد: عراق و ایران کانالی هوایی برای عبور موشک‌های روسیه از حریم هوایی‌شان، ایجاد خواهند کرد.

کوموییدف، روز دوشنبه در گفت‌وگو با «روسیا الیوم» افزود: «به اعتقاد من، این امکان در دسترس ما خواهد بود. این‌که ما به این دو کشور کمک‌هایی ارائه دهیم و آنها به خاطر آنها از ما تشکر کنند مثلا امکان شلیک موشک‌های‌مان را از حریم هوایی‌شان فراهم کنند، تبدیل به یک سنت و عادت شده است. این مسئله هماهنگی است.»

فرمانده سابق ناوگان روسیه در دریای سیاه ابراز اطمینان کرد که حملات روسیه علیه مواضع تروریست‌ها در سوریه با موشک‌های بال‌دار «کالیبر» تاثیری مقبت بر روند عملیات نظامی در این کشور داشته باشد.

پیش از این، یک منبع نظامی دیپلماتیک روسیه اعلام کرده بود، روسیه از دولت‌های عراق و ایران خواسته است پرواز موشک‌های بال‌دار روسیه بر فراز آسمان کشورهای‌شان را فراهم کنند.

این منبع، که نامش فاش نشده است، به خبرگزاری «اینترفاکس» گفت: وزارت دفاع روسیه، «هفته گذشته از عراق و ایران خواست از حریم هوایی‌شان برای پرواز موشک‌های بالدار استفاده کند.»

وزارت دفاع روسیه، هفته گذشته از تصمیم این کشور برای برگزاری رزمایش موشکی در دریای خزر خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، این رزمایش با هدف سنجش آمادگی ناوگان دریای خزر و همچنین مقابله با تهدیدهایی، که امنیت کشور را به مخاطره می‌اندازند از جمله تهدیدهای تروریستی برگزار می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد