دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

ونزوئلا خواهان روابط توام با احترام متقابل با آمریکا شد

ونزوئلا خواهان روابط توام با احترام متقابل با آمریکا شد



مادرید- ایرنا- «دلسی رودریگز» وزیرخارجه ونزوئلا درباره روابط دیپلماتیک کشورش با آمریکا بر ضرورت رعایت اصل احترام متقابل توسط واشنگتن و عدم مداخله در امور داخلی ونزوئلا تاکید کرد.

به گزارش ایرنا و به نقل از خبرگزاری اروپاپرس، رودریگز روز دوشنبه در مصاحبه ای تلویزیونی اشاره کرد که «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا به «باراک اوباما» همتای آمریکایی خود پیشنهاد برقراری روابط در چارچوب احترام متقابل، اصل عدم مداخله در امور داخلی کشورها و اصل تعیین سرنوشت مردم را داد.
وی افزود :در چارچوب این اصول، مادورو به اوباما و دولتش گفت که ونزوئلا آماده رفتن به سوی یک فرایند عادی سازی و تنظیم روابط می باشد اما این اصول باید محترم شمرده شوند.
رودریگز گفت که دولت ونزوئلا بر این اصول برای آغاز فرایند عادی سازی و تنظیم روابط تاکید کرد .
وزیر خارجه ونزوئلا تصریح کرد: ونزوئلا قادر به حفظ موضع قاطع خود در دفاع از حاکمیت ملی بود، ما هیچ کشور یا امپراتوری که قصد فرمان دادن به ملت ما و نهاد های ما را داشته باشد را به رسمیت نمی شناسیم. ما یک کشور آزاد و مستقل هستیم.
وی افزود: فکر می کنم که این امر برای آمریکا بسیار روشن شده است. هر چقدر که آنها یک قدرت جنگی در جهان باشند و به جنگ طلبی بپردازند و موجب نابودی مردم شوند، ما اعلام می کنیم که از اصل حق تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی خود دفاع خواهیم کرد.
ونزوئلا و آمریکا پس از اینکه کاراکاس از سیاست های مداخله جویانه واشنگتن که به دنبال سرنگونی دولت ونزوئلا بود، شکایت کرد، فاقد روابط دیپلماتیکی در سطح سفارتخانه هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد