دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

پیشتازی کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی

پیشتازی کمپین خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در آستانه برگزاری همه پرسی

بریتانیا

در حالی که همه پرسی عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا قرار است پنجشنبه آینده برگزار شود، نتایج ۲ نظرسنجی تلفنی نشان می‌دهد که میزان حمایت مردم از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، نتایج نظرسنجی ایپسوس موری که از 1257 جوان در سراسر بریتانیا انجام شده، نشان می دهد که 51 درصد رای دهندگان خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند و 49 درصد آنها از ادامه عضویت در اتحادیه اروپا حمایت می کنند.

نتایج یک نظرسنجی دیگر که توسط موسسه "سرویشن" انجام شده، حاکی است که 45 درصد شهروندان بریتانیا خواستار ترک اتحادیه اروپا هستند که این رقم نسبت به نظرسنجی 25 می بیش از 7 درصد افزایش نشان می دهد. این بالاترین سطح حمایت مردم بریتانیا از خروج از اتحادیه اروپا در نظرسنجی این موسسه از فوریه به شمار می رود.

میزان حمایت مردم بریتانیا برای عضویت در اتحادیه اروپا نیز با 2 درصد کاهش به 42 درصد رسیده است. 13 درصد مردم نیز اعلام کرده‌اند که هنوز مردد هستند.

از 7 نظرسنجی که اخیرا منتشر شده، 6 نظرسنجی نشان می دهد که کمپین خروج از اتحادیه اروپا پیشتاز بوده است. در پی انتشار این نظرسنجی ها، ارزش پوند انگلیس در برابر دلار با 0.7 درصد کاهش روبرو شد و هر پوند در برابر 1.41 دلار مبادله شده است.

مردم انگلیس قرار است در همه پرسی 23 ژوئن یعنی 3 تیرماه در خصوص ادامه عضویت 43 ساله این کشور در اتحادیه اروپا تصمیم گیری کنند.

طرفداران خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که خروج انگلیس از این اتحادیه موجب تقویت رشد اقتصادی خواهد شد و ادامه عضویت در اتحادیه اروپا موجب رکود اقتصادی و افزایش سطح ورود مهاجران خارجی می شود.

حامیان خروج از اتحادیه اروپا بر این باورند که بخش مالی بریتانیا خارج از اتحادیه اروپا با رشد و رونق بیشتری روبرو خواهد شد و قادر خواهد بود تا مذاکرات جدیدی را با سایر کشورهای عضو بازار متحد اروپا انجام دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد