دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

نگرانی از توافق ایران و بوئینگ/ نمایندگان پرچم قرمز را بالا بردند

رسانه‌های انگلیسی‌زبان؛
نگرانی از توافق ایران و بوئینگ/ نمایندگان پرچم قرمز را بالا بردند
... این فروش می تواند به نفع ارتش ایران و گروه هایی مانند حماس و حزب الله تمام شود.
بوئینگ نگرانی از توافق ایران و بوئینگ/ نمایندگان پرچم قرمز را بالا بردند


%

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فروش احتمالی هواپیماهای بوئینگ به ایران موجب خشم نمایندگان آمریکایی و اعتراض شدید آنان

شده است.

 

 

پایگاه اطلاع رسانی شبکه فاکس نیوز (foxnews) با اعلام این خبر، گزارشی را زیر عنوان "مسلح ساختن حکومت؟ قانون گذاران، پرچم قرمز را درباره معامله بوئینگ و ایران بالا بردند" تنظیم و منتشر ساخته است.

 

 

فاکس نیوز نوشت: نمایندگان ارشد جمهوری خواه درحال بالا بردن پرچم قرمز [و اعلام مخالفت] درباره فروش احتمالی حدود 100 هواپیمای تجاری بوئینگ به ایران هستند.

 

 

 

یو اس ای تودی: فروش احتمالی بوئینگ به ایران می‌تواند اولین تعامل یک شرکت آمریکایی با این کشور پس از توافق هسته‌ای باشد.

 

 

 

براساس این گزارش، آن ها هشدار می دهند که این فروش می تواند به نفع ارتش ایران و گروه هایی مانند حماس و حزب الله تمام شود.

 

 

فاکس نیوز افزود: در شرایطی که مذاکرات بوئینگ با ایران، اعتراض دولت اوباما را درپی نداشته است، "پیتر روسکام" و "جب هنسارلینگ" دو نماینده جمهوری خواه آمریکا با انتشار نامه ای نسبت به آنچه "سابقه تهران در استفاده از هواپیماهای تجاری برای حمایت از فعالیت های خصمانه" می خواندند، ابراز نگرانی کرده اند.

 

 

خبرگزاری رویترز (reuters) نیز در مطلبی زیر عنوان "فروش احتمالی بوئینگ به ایران با مخالفت کنگره آمریکا مواجه شده است" به این موضوع می پردازد.

 

 

در ابتدای این نوشتار می خوانیم: دو مقام ارشد جمهوری خواه در مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه گفتند، نگران این هستند که فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران می تواند امنیت ملی آمریکا را تهدید کند. آن ها خواستار ارائه اطلاعات بیشتر از سوی شرکت بوئینگ شده اند.

 

 

رویترز افزود: ایران روز پنجشنبه اعلام کرد، به توافقی با بوئینگ درباره خرید هواپیماهای مسافربری دست یافته اما شرکت بوئینگ هنوز توافق فروش هواپیما به ایران را تایید نکرده است.

 

 

هیل، پایگاه رسمی کنگره آمریکا (hill) هم نوشته است: قانون گذاران درباره فروش احتمالی هواپیماهای بوئینگ به ایران نگران هستند.

 

 

براساس این گزارش، قانون گذاران آمریکایی، 10 سوال را به شرکت بوئینگ ارسال کرده اند که تا یکم جولای پاسخ آن ها را بدهد.

 

 

نمایندگان می گویند این شرکت تولید کننده هواپیما در شیکاگو تاکنون نتوانسته پاسخ مناسبی به نگرانی های قانون گذاران درباره مذاکراتش با ایران بدهد.

 

 

در همین راستا، پایگاه خبری تاور (tower) نوشت: قانون گذاران آمریکایی به بوئینگ هشدار دادند که فروش هواپیما به ایران می تواند موجب بی ثباتی بیشتر در خاورمیانه شود.

 

 

براساس این گزارش، اعضای پیشرو جمهوری خواه کنگره به شرکت بوئینگ درباره شایعات اخیر پیرامون فروش حدود 100 هواپیما به ایران هشدار داده و خواستند که این مسیر را ادامه ندهد.

 

 

نمایندگان کنگره با اتهام زنی به ایران مدعی شده اند، هواپیماهای بوئینگ می تواند فعالیت های بی ثبات کننده جمهوری اسلامی در منطقه خاورمیانه را تقویت کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد