دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

اتحادیه اروپا برای عضویت ترکیه شرط گذاشت



کمیسیون اتحادیه اروپا که مسئول رسیدگی به طرح الحاق ترکیه به این اتحادیه است، گزارش سالانه خود را در این رابطه منتشر کرد و برای ترکیه شرط گذاشت.
به گزارش مشرق، کمیسیون اعلام کرد، ترکیه باید خشونت‌های در حال گسترش در این کشور را آرام کند و به دنبال صلح با کردها باشد و از سوی دیگر باید مسائل مربوط به آزادی مطبوعات و احکام قضایی در این کشور را رسیدگی کند. در این گزارش از وضع اجرای قانون و همچنین آزادی بیان در ترکیه انتقاد شد. گفتنی است، بر اساس گزارش های سالانه سازمان ملل، ترکیه بزرگترین زندان روزنامه نگارانن محسوب می‌شود.

در خبری دیگر، پلیس ترکیه در ادامه عملیات گسترده علیه گروه های تروریستی، در شهر قونیه 18 تن از شهروندان این کشور را که برای جذب نیرو به گروه تکفیری تروریستی النصره در سوریه فعالیت می کردند، دستگیر کرد. در خبری دیگر، رئیس جمهوری ترکیه خواستار اصلاحات در این کشور شد و گفت: باید در عرض چهار سال آینده یک قانون اساسی جدید در ترکیه ایجاد شود.

از سویی، کاخ سفید اعلام کرد، رئیس‌جمهوری آمریکا در تماس تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود، برگزاری انتخابات اخیر در این کشور را به «مردم ترکیه» تبریک گفت. اوباما در این تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان همچنین درباره نشست آتی گروه 20 به میزبانی آنکارا گفتگو کرد. در این میان، یک پایگاه خبری نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد، اخیرا پ.ک.ک بخش مهمی از عناصر و مهمات خود را از شمال عراق به منطقه کردنشین کوبانی در شمال سوریه منتقل کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد