دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

نمی توان بر شکاف عمیق میان ریاض و تهران غلبه کرد



وزیر خارجه آلمان مطرح کرد؛
نمی توان بر شکاف عمیق میان ریاض و تهران غلبه کرد
وزیر خارجه آلمان که پس از دیدار با مقامات جمهوری اسلامی به ریاض رفته است، گفت در شرایط کنونی بسیار دشوار است که بتوان بر شکاف عمیق میان ریاض و تهران غلبه کرد.

0 0

به گزارش سرویس سیاسی جام نیوز، فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان، که پس از دیدار از تهران به عربستان سعودی رفته است، روز دوشنبه (۱۹ اکتبر/۲۷ مهر) پس از دیداری با ملک سلمان، پادشاه این کشور، در ریاض گفت: «در عربستان سعودی بی‌اعتمادی بزرگی نسبت به ایران وجود دارد و در شرایط کنونی بسیار دشوار است که بتوان بر شکاف عمیق میان ریاض و تهران غلبه کرد.»

 

او افزود که با این همه ملک سلمان به او اطمینان داده که عربستان نیز به یافتن راه ‌حلی سیاسی برای سوریه علاقه‌مند است. البته وزیر خارجه آلمان در این باره سخنی نگفت که چنین راه‌ حلی باید چگونه باشد.

 

اشتاین‌مایر در بخش دیگری از سخنان خود در ریاض گفت که از کشورهای منطقه خواسته است برای میلیون‌ها آواره سوری اقدامات بیشتری انجام دهند. او افزود: «بدیهی است که خواست ما از کل کشورهای منطقه در حاشیه خلیج [فارس] این است که برای تامین نیازهای انسانی آوارگان مشارکت کنند.»

 

به گزارش دویچه وله، وزیر خارجه آلمان در این باره که چرا عربستان تاکنون برای پذیرش آوارگان سوری تلاش چندانی نکرده است، گفت: «اینکه هر کشوری خود را چگونه متعهد می‌کند، بر عهده خود آن کشور است.»

 

فرانک والتر اشتاین‌مایر، وزیر خارجه آلمان در گفت‌وگو با ولیعهد عربستان در ریاض

 

همچنین اشتاین‌مایر در واکنش به انتقادات از مطرح نشدن مسایل حقوق بشری در دیدار وی با مقامات آل سعود گفت که در دیدار با ملک سلمان و ولیعهد او، محمدبن سلمان، "به صراحت" بر موضوع حقوق بشر تاکید و حتی به مورد رائف بدوی اشاره کرده است.

 

گفتنی است که رائف بدوی به دلیل وبلاگ‌نویسی انتقادی در عربستان سعودی به هزار ضربه شلاق و ده سال زندان محکوم شده است.

 

سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل در آستانه سفر اشتاین‌مایر خواسته بود که او در دیدار با مقامات سعودی از شمار بالای اعدام‌ها در این کشور انتقاد کند. رگینا اشپوتل، کارشناس عفو بین‌الملل و مسئول برای عربستان سعودی، در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه از "افزایش وحشتناک" اجرای احکام اعدام در عربستان سعودی سخن گفته است. به گفته او فقط از ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی در عربستان سعودی ۱۳۵ تن اعدام شده‌اند.

 

اشپوتل یادآور شده که اشتاین‌مایر باید در عربستان سعودی خواستار آزادی فوری همه زندانیان مخالف رژیم سعودی شود که فعالیت‌های مسالمت‌آمیز داشته‌اند. به گفته این نماینده عفو بین‌الملل، حقوق بشر در عربستان سعودی لگدمال می‌شود و هم اکنون هزاران زندانی سیاسی در این کشور وجود دارند که در مخالفت با رژیم سعودی صرفا خواستار حقوق بیشتر شده‌اند ‌ولی در محاکماتی نامنصفانه به ۱۵ تا ۳۰ سال زندان محکوم شده‌اند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد