دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

وزیر خارجه عربستان، ایران را کشوری اشغالگر در سوریه خواند.

وزیر خارجه عربستان در کنفرانس خبری مشترک با همتای آلمانی خود با طرح ادعاهایی کذب، ایران را کشوری اشغالگر در سوریه خواند.
ایران باید از سوریه عقب‌نشینی کند!

 

به گزارش افکارخبر،  "عادل الجبیر" -وزیر خارجه عربستان- در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "اشتاین مایر" -همتای آلمانی خود- مدعی شد: "بشار اسد نباید نقشی در هرگونه راه حل سیاسی سوریه داشته باشد."

 
"الجبیر" در ادامه ادعاهای خود افزود: "ایران اگر می خواهد جزئی از راه حل باشد، باید از سوریه عقب نشینی کند. ایران اکنون یک کشور اشغالگر در سوریه است."
 
وزیر خارجه عربستان ضمن طرح ادعاهایی درخصوص رئیس‌جمهور سوریه گفت: از تشکیل دولتی انتقالی در سوریه که در آن بر حفظ موسسات دولتی تأکید شود، حمایت می کنیم. بشار اسد باید پس از تشکیل دولت انتقالی کناره گیری کند. ممکن است جامعه بین‌الملل تا زمان تشکیل هیئت دولت انتقالی با بقای بشار اسد کنار بیاید.
 
الجبیر افزود: از گفتگو میان طرف‌های یمنی، براساس قطعنامه سازمان ملل استقبال می‌کنیم.‎ امیدواریم حوثی‌ها(انصارالله) و عبدالله صالح، در این تصمیم خود جدی باشند.
 
"فرانک والتر اشتاین مایر" نیز گفت: "دخالت روسیه در سوریه، اوضاع سوریه و تلاش های رسیدن به راه حل صلح آمیز را پیچیده کرده است؛ ما باید از ادامه جنگ در این کشور مانع شویم. مهم است که "مسکو" و "واشینگتن" برای مهار خطرات بحران سوریه با یکدیگر همکاری کنند. بحران سوریه جایگزینی جز گفتگو ندارد."
 
"اشتاین مایر" افزود: "تناقضی میان مبارزه با داعش و تلاش برای انتقال سیاسی در سوریه ندارد."
 
وی در ادامه گفت: بدون حضور بشار اسد، آتش بسی در کوتاه مدت وجود نخواهد داشت.
اشتاین مایر در ادامه این نشست مطبوعاتی درخصوص ایران ابراز عقیده کرد: توافق هسته‌ای با ایران، گزینه‌ای است که می‌تواند اعتماد به این کشور را احیا کند. ایران را در اجرای تعهدات خود در این توافق زیر نظر می گیریم.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد