دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

آرژانتین از کری و موگرینی درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای توضیح خواست

آرژانتین از کری و موگرینی درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای توضیح خواست

وزیر خارجه آرژانتین در نامه‌ای به وزیر خارجه آمریکا و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای توضیح خواست.

خبرگزاری فارس: آرژانتین از کری و موگرینی درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای توضیح خواست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هکتور تیمرمن»، وزیر امور خارجه آرژانتین در نامه‌‌ای از «جان کری»، وزیر خارجه آمریکا و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نتایج پایانی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توضیح خواسته است. 

پایگاه خبری «JTA» با گزارش این خبر افزود تیمرمن در این نامه که روز چهارشنبه نوشته از لغو حکم دستگیری برخی افراد مرتبط با بمب‌گذاری آمیا ابراز نگرانی کرده است. این پایگاه خبری بر اساس خبر پیشین روزنامه وال‌استریت‌ژورنال نوشته نگرانی «تیمرمن» از لغو حکم دستگیری «احمد وحیدی»، وزیر دفاع سابق ایران است.

سردار وحیدی در ارتباط با بمب‌گذاری در «مرکز همیاری یهودیان آرژانتین» (آمیا) هدف برخی اتهامات بی‌‌اساس قرار گرفته است.  

این انفجار، سال ۱۹۹۴ در ساختمانی هفت طبقه به نام «مرکز همیاری یهودیان» در شهر «بوئنوس آیرس» صورت گرفت که مرکز همکاری‌های اسرائیل و آرژانتین (Asociacion Mutual Israellita Argentina) وابسته به کمیته یهودیان آمریکا با نام اختصاری «آمیا» در آن قرار داشت و به همین سبب به «انفجار آمیا» مشهور شد.

مقامات صهیونیستی از زمان این حادثه تلاش کرده‌اند دولت آرژانتین را برای متهم کردن مقامات ایران در حادثه مذکور تحت فشار قرار دهند. جمهوری اسلامی ایران همواره دست داشتن در این انفجار را رد کرده است.

در نامه «تیمرمن » از «کری» خواسته شده توضیح دهد که آیا شرایط مورد توافق با ایران موجب تغییر احکام برای افراد مرتبط در بمب‌گذاری آمیا خواهد شد یا خیر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد