دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

آتش بار دیگر دینارکوه آبدانان را فرا گرفت

آتش بار دیگر دینارکوه آبدانان را فرا گرفت/اعزام بالگرد از تهران

ایلام - ایرنا - آتش بار دیگر به جان جنگل های منطقه حفاظت شده دینارکوه شهرستان آبدانان افتاد و تلاش ها برای خاموش کردن آن ادامه دارد.

معاون فرماندار آبدانان عصر پنجشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: آتش سوزی که از شب گذشته(چهارشنبه شب) در این منطقه آغاز شد، صبح امروز با تلاش عوامل امدادی مهار شد اما وزش باد شدید، دوباره به شعله ور شده آتش منجر شده و هم اکنون بخش زیادی از جنگل های دینارکوه را فرا گرفته است.

ابراهیم مرادخانی افزود: 75 هکتار از جنگل های منطقه حفاظت شده دینارکوه از عصر امروز طعمه حریق شده و با احتساب نابودی 70 هکتاری جنگل ها در شب گذشته، فقط در 24 ساعت گذشته نزدیک به 150 هکتار از جنگل های دینارکوه آبدانان نابود شده است.

وی یادآور شد: بالگرد امدادی از تهران هم اکنون در منطقه مستقر شده و در حال انتقال آب از دریاچه دوقلو سیاه گاو به دینارکوه است.

معاون فرماندار آبدانان افزود: نیروهای هلال احمر، منابع طبیعی، عشایر و تعداد زیادی از عوامل انتظامی و کارکنان دستگاه های اجرایی به همراه نیروهای مردمی در منطقه حضور دارند اما به دلیل سخت گذر و کوهستانی بودن منطقه دینارکوه، مقابله با آتش سوزی به دشواری و کندی صورت می گیرد.

به گفته وی، امسال برای پنجمین بار است که آتش سوزی در عرصه های طبیعی این شهرستان رخ داده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از یک هزار و 211 هکتار از اراضی جنگلی و مرتعی استان ایلام دچار آتش سوزی شده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد