دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

خبرهای نفتی

عمانی‌ها به قصد خرید گاز به ایران آمدند
ایرنا: مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران گفت: هم‌اکنون هیأتی از عمان برای نهایی‌کردن مراحل صادرات گاز به این کشور در تهران حضور دارد. علیرضا کاملی با بیان اینکه انتخاب مشاور ایرانی برای مطالعه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان نهایی شده و هم‌اکنون کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است، تصریح کرد: هم‌اکنون مشاور ایرانی مطالعه برای احداث خط لوله ٢٠٠ کیلومتری از کوه مبارک به بندر صحار عمان انتخاب شده و کارهای قانونی آن برای سپردن این پروژه در حال انجام است. براساس توافق سال ٢٠١٣ میان دو کشور، قرار است برای ١٥ سال روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز ایران از طریق یک خط لوله از بستر خلیج فارس به عمان صادر شود که ارزش بسیار بالایی دارد و سبب تحکیم روابط دو کشور می‌شود. ارزش این قرارداد حدود ٦٠ میلیارد دلار برآورده شده است.

نقدینگی؛ ٨١٦ هزار میلیاردی شد
ایسنا: نقدینگی کشور، بهار امسال را با بیش از ٨١٦ هزار میلیارد تومان به‌پایان رساند. در حالی آمارهای بانک مرکزی از افزایش حجم نقدینگی به ٨١٦‌هزار‌و ٦٠٠ میلیارد تومان در پایان خرداد سال‌جاری خبر می‌دهد که این متغیر در مقایسه با پایان سال گذشته با رشد ٣٤ هزار میلیارد تومانی همراه است.

احتمال کشف ذخایر جدید نفت
شانا: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران که به‌منظور بازدید از موقعیت‌های حفاری اکتشافی به استان گلستان سفر کرده است، با بیان اینکه یکی دیگر از اولویت‌های وزارت نفت توجه به میادین مشترک است، تصریح کرد: مرکز ثقل مرزهای شمال‌شرق ایران و ترکمنستان، استان گلستان است و با توجه به اطلاعات اولیه امیدبخش در خصوص وجود میادین نفت و گاز باید مطمئن شویم که سرمایه‌گذاری در این حوزه با نتیجه مطلوب همراه خواهد بود. علی اصولی گفت: از دهم تیرماه امسال فعالیت‌های اکتشافی در استان گلستان کلید خورده و تا مهرماه با آماده‌سازی جاده، حفاری‌های اکتشافی آغاز می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد