دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

نماینده ولی فقیه در لرستان:پژوهشگر باید به دنبال واقعیت‌ها باشد

نماینده ولی فقیه در لرستان:
 
پژوهشگر باید به دنبال واقعیت‌ها باشد

 

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مسئله پژوهش مهم و اساسی است و  

 

یک پژوهشگر باید حقیقت طلب و به دنبال واقعیت‌ها باشد.

خبرگزاری فارس: پژوهشگر باید به دنبال واقعیت‌ها باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت الاسلام سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در آیین تجلیل از پژوهشگران و محققان برتر لرستان در خرم‌آباد با اشاره به این‌که یک محقق و پژوهشگر باید روحیه اجتهادی داشته باشد، گفت: ژرف‌اندیشی و عمقی نگریستن از خصوصیات یک پژوهشگر و محقق است، تا به اهداف مورد نظر خود دست یابد.

وی با بیان این‌که پژوهشگر و محقق از جایگاه والایی برخوردار است، افزود: پژوهش‌ها باید براساس نیاز و اولویت‌های جامعه انجام شود، تا بتواند علاوه بر رفع مشکلات، نیازهای جامعه در زمینه پژوهش‌ها را برطرف کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: مغز پژوهشگر انباری از علوم است و باید با بالا بردن افق دید و گسترش دامنه‌های مطالعات خود، گامی مؤثر در جهت انجام دقیق تحقیقات و پژوهش‌های خود بردارد.

میرعمادی اظهار داشت: یکی از آفت‌های پژوهش در لرستان، عدم توجه به مسئله مشاوره، مباحثه و نقد در مسئله پژوهش‌ها و تحقیقات است.

وی با بیان این‌که این مشکل باید با برنامه‌ریزی مناسب و به صورت جدی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: نوآوری، خلاقیت و پرهیز از شتابزدگی باید اساس کار پژوهشگر باشد تا بتوان فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی را از این مشکلات و معضلات دور کند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: تجاری نگریستن به کتاب، علم و دانشگاه نیز یکی از مشکلات مهم در عرصه تحقیق و پژوهش به شمار می‌رود که باید از آن پرهیز کرد.

میرعمادی افزود: داشتن روحیه اظهار نظر، شهامت و شجاعت و نداشتن واهمه نسبت به انتقاد پذیری می‌تواند در پیشبرد اهداف یک پژوهشگر نقش مؤثری داشته باشد.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان این‌که پژوهشگر امروز باید با چهره جدید علمی وارد عرصه شود، افزود: داشتن انگیزه الهی، افق دید وسیع و مطالعه فراوان باید از ملاک‌های اصلی یک پژوهشگر برای پیشبرد اهدافش باشد.

وی در ادامه به برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در لرستان اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی این کرسی‌ها می‌تواند مکانی مناسب برای ارائه نظرات و پیشنهادات محققان و پژوهشگران باشد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران گسترش مراکز تحقیقاتی و ارتقای روحیه نسبی تحقیق و پژوهش در جامعه است و اکنون نیز با وجود مشکلات، روحیه تحقیق و پژوهش در جامعه افزایش یافته است.

گفتنی است،‌ در پایان این نشست از پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، دانش‌آموزان و شرکت‌های دانش بنیان استان لرستان تقدیر شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد