دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

جشنواره طنز مطبوعات در لرستان برگزار می شود.

جشنواره‌ی طنز مطبوعات با هزینه‌ی معاونت مطبوعاتی در لرستان برگزار می‌شود

» سرویس: فرهنگی و هنری - رسانه
mohamadzade2.jpg

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری جشنواره‌ی طنز مطبوعات در لرستان خبر داد و گفت: تمام هزینه‌های برگزاری این جشنواره توسط معاونت مطبوعاتی تقبل می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در لرستان، محمدجعفر محمدزاده در آیین افتتاح سرای روزنامه‌نگاران لرستان که در میرملاس خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری ویژه روی نیروی انسانی، تأثیر بسزایی در توسعه‌ی فرهنگی لرستان دارد. یکی از کارهای مهمی که رسانه‌ها باید انجام دهند این است که ارتباط انسان با خود، خدا، جهان آفرینش را تسهیل کند.

او با بیان این‌که لرستان دو ظرفیت اساسی یعنی فرهنگی و نیروی انسانی دارد، ادامه داد: متأسفانه از این دو پتانسیل مهم غافل هستیم و نیاز است روی آن‌ها سرمایه‌گذاری جدی شود.

محمدزاده با بیان این‌که نیاز است ظرفیت‌های فرهنگی در این استان ایجاد شود چون زمینه‌ی فرهنگی لرستان مستعدتر از زمینه‌های اجتماعی، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی است، گفت: لرستان با داشتن نیروی انسانی توانمند دارای پتانسیل‌های خوبی در این راستاست و نیروهای لرستانی در جای جای کشور جزو بهترین نیروهای فعال هستند.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر این‌که توسعه‌ی فرهنگی در گرو ظرفیت نیروی انسانی است چون تحول و توسعه توسط نیروی انسانی ایجاد می‌شود، اظهار کرد: اصحاب رسانه باید روی نیروی انسانی و توسعه‌ی فرهنگی استان کار کنند، چراکه سرمایه‌گذاری ویژه روی نیروی انسانی تأثیر بسزایی در توسعه‌ی فرهنگی لرستان دارد.

محمدزاده با اشاره به این‌که در لرستان ظرفیت‎های فرهنگی خوبی مانند تئاتر، شعر، موسیقی، هنر و ادبیات ریشه‌دار و کهن وجود دارد، بیان کرد: برای توسعه‌ی فرهنگی استان هرچه در توان‌مان داشته باشیم دریغ نخواهیم کرد.

معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این‌که اکنون 60 نشریه در استان فعالیت می‌کنند و درخواست‌های دیگری نیز برای راه‌اندازی نشریه در استان داده شده که در دست بررسی است، یادآوری کرد: حوزه‌ی نشر در لرستان نیازمند تقویت است و با توجه به ظرفیت بالای لرستان در حوزه‌ی نشر، سینما، تئاتر و ... باید این شاخص‌ها در کشور مطرح شوند.

وی با اشاره به این‌که آثار فاخر لرستان در کتاب مطبوعات ایران به چاپ می‌رسند و در استان نیز یک کتاب 200 صفحه‌یی از بهترین مقالات و سرمقالات تحت عنوان کتاب مطبوعات ایران - لرستان به چاپ می‌رسد تا از این طریق، در مطبوعات به یادگار بماند گفت: پس از گیلان، همدان و البرز امروز چهارمین سرای روزنامه‌نگاران کشور در لرستان راه‌اندازی شده است تا روزنامه‌نگاران و خبرنگاران بتوانند از این ظرفیت بهره‌مند شوند.

او با اشاره به این‌که در برخی کشورهای پیشرفته، مکان‎هایی به‌عنوان پاتوق‎های مطبوعاتی وجود دارد، ادامه داد: پس از رایزنی با پروفسور مولانا، در تهران برای نخستین‌بار سرای روزنامه‌نگاران راه‌اندازی شد. سرای روزنامه‌نگاران یک تشکل صنفی مانند خانه مطبوعات نیست، بلکه یک پاتوق فرهنگی برای فعالیت همه‌ی روزنامه‌نگاران و خبرنگاران است.

محمدزاده با تأکید بر این‌که باید از تمام ظرفیت‌های ممکن برای توسعه‌ی مطبوعات استفاده کنیم، افزود: شعار اصلی ما توسعه‌ی کیفی مطبوعات است و باید از همه‌ی ظرفیت‌های فرهنگی در کشور، بویژه استان لرستان استفاده شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد