دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

امام جمعه ایلام گفت:

امام‌جمعه ایلام : قیام عاشورا تبلور معارف دین اسلام است

» سرویس: استان ها - ایلام
54-65.jpg

امام جمعه ایلام گفت: دهه‌ی اول محرم بهار تبلیغ معارف دین است چون قیام سالار شهیدان در این دهه تبلور معارف دین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، حجت الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام اظهار کرد: دهه اول محرم و عزاداری برای سید و سالار شهیدان و یاران باوفایش فرصت مغتنمی برای بیان معارف دین توسط علما و مداحان اهل بیت(ع) است؛ چراکه معارف دین اسلام در قیام عاشورا تبلور پیدا کرده است.

وی این دهه را به‌عنوان بهار تبلیغ و فرصتی مناسب برای جذب جوانان دانست و گفت: زانو زدن در برابر مکتب عاشورا جامعه را سرشار از بالندگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مقابله با ظلم و فساد را بزرگترین هدف حماسه عاشورا برشمرد و افزود: مردم ایران با تأسی از چنین فرهنگی نه تنها حکومت مستبد و دیکتاتور پهلوی را برانداخت بلکه جنگ 8 ساله را نیز به‌خوبی مدیریت کرد و توانست تاثیرگذاری خود را در جریان بیداری اسلامی نشان دهد و به الگو تبدیل شود.

لطفی ادامه داد: دشمن تاثیر حماسه‌ی کربلا و نقش آن در بیداری ملت ایران را به‌عنوان الگوی بیداری اسلامی به‌خوبی فهمیده است و درصدد تحریف این حماسه است، پس باید هیئت‌های مذهبی و مداحان با هوشیاری کامل به غنی‌تر کردن این مراسم بپردازند و از خواندن مطالب بی‌محتوا و تحقیرکننده بپرهیزند.

وی بیانات حضرت سیدالشهدا(ع) از مدینه تا کربلا که در منابع تاریخی آمده است را بهترین آموزه‌هایی دانست که مداحان می‌توانند در مجالس عزا برای مخاطبان بازگو کنند و ادامه داد: دست‌اندرکان هیئت‌های مذهبی فرصت بیشتری را در اختیار مبلغان دین قرار دهند.

امام‌جمعه ایلام با اشاره به گرانی‌ها و عدم ثبات در بازار و با بیان این‌که مشکلات و برخی سوء‌مدیریت‌ها قابل انکار نیست، گفت: ورشکستگان سیاسی که امروز در زیر خیمه دشمن گرد هم آمده‌اند تمام مشکلات را به این دولت نسبت می‌دهند، در حالی که ریشه بسیاری از مفاسد اقتصادی در دولت‌های گذشته بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد