دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

اشکهای طبیعت زاگرس...

همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس؛

استاد دانشگاه تهران: اشکهای طبیعت زاگرس با عزم جدی مردم و مسوولان به خنده تبدیل خواهد شد

» سرویس: اجتماعی - محیط زیست
3-573.jpg

استاد محیط زیست دانشگاه تهران گفت: امروز مصادفیم با اشکهای زاگرس و باید با همکاری و مشارکت اقشار جامعه اشکهای طبیعت زاگرس را به خنده تبدیل کنیم.

به گزارش خبرنگار «محیط زیست» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، مجید مخدوم در نخستین همایش ملی حقوق محیط زیست و منابع طبیعی زاگرس که در محل سالن اجلاس جهاد کشاورزی لرستان برگزار شد افزود: منظور از برنامه ریزی محیط زیست مبتنی بر حقوق محیط زیست یعنی رسیدن به توسعه پایدار در خور؛ چنانچه در کنارمحیط زیستی سالم، بازده اقتصادی و رفاه و عدالت اجتماعی وجود داشته باشد می توانیم به توسعه پایدار برسیم.

وی با بیان اینکه اگر بخواهید به توسعه پایدار برسید باید بتوانید توان طبیعی، نیروی انسانی ماهر و غیر ماهر، فناوری و ساختارهای زیربنایی و منابع مالی داشته باشید ادامه داد: متاسفانه از طبیعت این موهبت الهی به بدترین شکل ممکن استفاده کردیم . به عنوان مثال در منطقه ای که شیب 60 درصد دارد نمی توان کشت آبی داشت ولی این امر در برخی نقاط در حال انجام است.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه در مناطقی که خاک آن حاصلخیز نبوده وشیب آن کمتر از 20 درصد است برای توسعه شهری مناسب است اضافه کرد: برای توسعه شهری علاوه بر نیروی انسانی ماهر به نیروی انسانی غیرماهر، ساختار زیربنایی و منابع مالی نیاز است وعدم وجود زیرساخت‌ها و عدم تخصیص اعتبار سبب می وشد که خیلی از پروژه ها مسکوت مانده و به سرانجام نرسند.

این استاد دانشگاه تهران با تاکید براینکه محیط زیست آمیخته ای از صنعت، طبیعت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد است متذکرشد: امروز مصادفیم با اشکهای زاگرس و باید با همکاری و مشارکت اقشار جامعه و مسوولان اشکهای طبیعت زاگرس را به خنده تبدیل کنیم.

مخدوم اظهار کرد: زیست‌بوم مانعی برای اکوسیستم نیست و آنچه که مهم است وجود سیستم و دانش و واکنش است پس باید تنگ نظریها را کنار گذاشته با همدلی و تعامل در رسیدن به توسعه پایدار در خور تلاش کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد