دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

کشورهای مدال آور وناکامان بزرگ الپیک لندن

آنالیز جدول توزیع مدال های المپیک 2012
کشور اتریش در رأس مطرح‌ترین کشورهایی که موفق نشدند در المپیک 2012 لندن به مدال برسند، قرار گرفت.
مشرق، رقابت‌های المپیک 2012 لندن در حالی بامداد امروز با خاموش شدن مشعل این رقابت‌ها در ورزشگاه المپیک به پایان رسید که در پایان تنها 85 کشور از 200 کشوری که در بریتانیا حضور داشتند، موفق به کسب مدال شدند.

در این رقابت‌ها 962 مدال طلا، نقره و برنز در میان 85 کشور توزیع شد و بسیاری از کشورهایی که خیلی در ورزش جهان جایی ندارند، در المپیک امسال حداقل یک مدال کسب کردند. از اوگاندا که توانست در روز پایانی بی شک مهم‌ترین مدال المپیک را در دوی ماراتن کسب کند تا کشورهای مسلمانی چون تاجیکستان و قطر و کویت و بحرین و البته عربستان که تنها یک برنز به دست آورد.

کشور مهد المپیک یعنی یونان در این رقابت‌ها عملکرد ناموفقی داشت و فقط به دو برنز بسنده کرد و از سوی دیگر کشورهای آفریقایی مانند کنیا و اتیوپی بیشتر در ماده‌های استقامتی دوومیدانی موفق بودند، یعنی درست جایی که جامائیکایی‌ها بیشتر مدال‌های خود را از این میدان و در ماده‌‌های سرعتی به دست‌ آوردند. حضور کشورهای باهاماس و گرانادا در جمع کشورهای طلایی نیز در نوع خود قابل توجه است.

همچنین با پایان رقابت‌های المپیک 2012 کاروان ورزش آمریکا قهرمان شد تا پس از یک دوره وقفه در المپیک 2008 پکن که قهرمانی به میزبان رسید، سریال قهرمانی‌های آمریکایی‌ها از المپیک 1996 آتلانتا همچنان ادامه داشته باشد.

در پایان المپیک 2012، آمریکا در حالی با 46 طلا، 29 نقره و 29 برنز و با فاصله 8 مدال طلای بیشتر نسبت به چین قهرمان شد که در بیشتر روزهای این مسابقات، آمریکایی ها در جدول رده بندی مدال ها پایین تر از چین قرار داشتند. بریتانیای میزبان نیز به عنوان سومی بسنده کرد و روسیه چهارم شد تا جایگاه این دو کشور در لندن نسبت به المپیک 2008 پکن تغییر کند.

کشورهای مطرح اروپایی مانند آلمان، فرانسه و ایتالیا در جمع 10 کشور برتر در رتبه‌های ششم، هفتم و هشتم قرار گرفتند و کره‌جنوبی نیز موفق شد با 2 پله صعود نسبت به المپیک 2008 پکن، رده پنجم المپیک لندن را به خود اختصاص دهد.

کاروان ورزش کشورمان نیز حضور موفقی را در لندن سپری کرد و با کسب 12 مدال با قرار گرفتن در رده هفدهم جدول توزیع مدال‌ها به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس،85 کشور در حالی در این رقابت‌ها موفق به کسب مدال شدند که بسیاری از کشورهای مطرح و در رأس آنها اتریش از کسب مدال در المپیک 2012 لندن بازماندند. اتریش که کاروانی حدود 70 نفره را در این رقابت‌ها داشت، حتی یک مدال برنز هم به دست نیاورد تا بدون شک ناکام ترین کشور حاضر در المپیک 2012 لندن لقب بگیرد. در این بین رژیم صهیونیستی نیز از کسب مدال بازماند تا این کشور هم در زمره ناکامان المپیک 2012 لندن قرار بگیرد.

در زیر نگاهی می‌اندازیم به کشورهای مطرح قاره‌های مختلف که موفق به کسب مدال از المپیک 2012 لندن نشدند:

آفریقا:

سنگال – آنگولا – کامرون – غنا – ساحل عاج – گینه – نیجریه – سومالی – توگو – موزامبیک

آسیا:

لبنان – امارات – عراق – پاکستان – ویتنام – فلسطین – سریلانکا – اردن – فیلیپین – سوریه – ترکمنستان

اروپا:

بوسنی – ایرلند – اتریش

آمریکا:

شیلی – نیکاراگوئه – بولیوی – اکوادور – پاناما – اروگوئه – کاستاریکا – السالوادور – هندوراس – پاراگوئه – پرو

اقیانوسیه:

فیجی – گوام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد