دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی
دوهفته نامه باختر زمین

دوهفته نامه باختر زمین

سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،اقتصادی وورزشی

شب رویایی المپیک لندن برای ایرانیان

قاسم رضایی با کسب سومین مدال طلای المپیک، کشتی فرنگی ایران را قهرمان المپیک کرد. بهداد سلیمی با کسب مدال طلا قوی‌ترین مرد المپیک شد.

به گزارش پارسینه به نقل از ایسنا بهداد سلیمی با کسب مدال طلا قوی‌ترین مرد المپیک شد. مدال نقره هم مانند رقابت‌های جهانی پاریس به سجاد انوشیروانی رسید.

وزنه‌بردار فوق‌سنگین ایران به راحتی مدال طلای المپیک و عنوان قوی‌ترین مرد جهان را به خود اختصاص داد.قهرمان رقابت‌های جهانی پاریس در سال 2011 که بخت نخست طلای المپیک بود، مطابق انتظار کارش را با وزنه‌های بالا و دیرتر از سایرین شروع کرد و به راحتی قهرمانی المپیک شد.

سلیمی در یک‌ضرب 208 کیلوگرم را زد. در حرکت دو ضرب سلیمی کارش را با وزنه 247 کیلوگرم آغاز کرد و با همین وزنه طلایش را قطعی کرد.

همچنین در این دسته سجاد انوشیروانی که از ابتدا عنوان کرده بود که برای نشان نقره المپیکی روی تخته خواهد رفت، با مجموع 449 به هدفش رسید.سلیمی هم در همان حرکت اول به رکورد 455 کیلوگرم رسید و طلا گرفت.


به گزارش فارس قاسم رضایی فرنگی‌کار وزن 96 کیلوگرم کشورمان که با پیروزی مقابل نمایندگان ترکیه، ارمنستان و کوبا به فینال مسابقات کشتی فرنگی بازی‌های المپیک رسیده بود، در دیدار نهایی نیز از سد کشتی‌گیر قدرتمند روسیه گذشت و قهرمان شد.

رضایی در این دیدار در 2 تایم و با نتایج (2 بر صفر) و (یک بر صفر) مقابل رستم توتروف، دارنده مدال برنز 2011 جهان از روسیه به پیروزی رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

این مدال سومین طلای ایران در مسابقات کشتی فرنگی بود که باعث قهرمانی کشتی فرنگی کشورمان در بازی‌های المپیک شد.

به گزارش پارسینه ؛ بر اساس شعار المپیک باارزش‌ترین مدال‌ها شامل: قوی‌ترین (طلای وزنه برداری دسته‌ی فوق سنگین)، بلندترین (طلای پرش با نیزه) و سریع‌ترین (طلای دوی 100متر) است که یکی از این سه طلای باارزش به بهداد سلیمی رسید.
احساس حدادی، رکورددار پرتاب دیسک آسیا با رکورد ۶۸ متر و ۱۸ سانتی متری به مدال نقره لین مسابقات دست یافت. بدین ترتیب در رویایی‌ترین روز ادوار المپیک برای کشورمان، رتبه ایران در جدول رده بندی مسابقات به یازده رسید.



نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد